Cazibe sözcük anlamında albenisi olan, Çekicilik, alımlı, sevimli gibi farklı terimler ile tanıtılmaktadır. İnsanlarda özellikle her ne kadar renkler ve zevkler tartışılmaz sözü doğru ise de yine de cazibe sözcüğü için bu geçerli olmayabilir.
İnsanların yaşamış olduğu hayat kavramı içerisinde bir çok kişi ile tanıştığı çeşitli bahaneler ile birbirleri ile tanışabilmektedir. İnsanların kendilerine olan özgüvenleri yada kişinin kendi bir takım cazibesi ile değişik mekanlarda değişik yorumlar ve düşünceler ile değişebilmektedir. İnsanların yaşayışı esnasında yaşamış olduğu ilişkilerinde herkesin kendi belirli kuralları çevresinde hoşlandıkları, beğendikleri ya da sevdikleri olabilmektedir. Güzellik anlayışı kişinin tamamen kendi istekleri ve beğenileri ile alakalı olarak bilinmektedir. Her ne kadar bu kavramın doğruluğu söylenilse bile yapılan araştırmalar neticesinde esasında bilinç altında farklı bir kavram olduğu deneyler ile ispat edilmeye devam etmektedir. Cazibenin Gizli Bilimi olarak adlandırılması konusu ise işte bu bilinç altındaki kavramlar ile birlikte gelişmektedir. Kişilerin cazibeli olması yada algılanması esasında tek kelime ile Simetri ile alakalı bir konudur.
YÜZ GÜZELLİĞİNİN ETKİLERİ
Konu olarak tam ele alındığında her insanın esasında güzellik yada çirkinlik meselesi incelendiğinde bilinç altımızdaki duyguların beyni hükmü altına alması ile devam Ettiği söylenebilmektedir. Kişiler arasında beğeni ile olarak bakılacak ilk yerin yüz güzelliği olduğu kesin olmakla birlikte yüz hatlarının simetrik olması en önde gelen bilgi olarak bilinmektedir. Esasında cazibe olayının erkekler yada kadınlar olarak ayrılmasında simetri oranlarının incelenmesi sonucu ortaya çıktığı vazgeçilmez bir veridir. Erkeklerin esasında 90-60-90 söylentisinin rast gele geldiğini kim savunabilir ki ? Simetri ile birlikte yüz hatlarının tam olarak oturması sonucu cazibe mekanizması beyinde bir algı ortamı oluşturmuştur bile.
KADIN ERKEK SEÇİMLERİNDE YAPILAN DENEYLERDE CAZİBELİK
Yapılan iki deney hakkında bilgi vererek yazımı tamamlamak istiyorum.
İlk olarak erkeklerde güzel bir bayanın yüz resmi ve yan tarafında yine aynı bayanın bilgisayar ortamında oynanmış yüz resimleri ile birlikte erkeklere gösterildiğinde erkeklerin aşırı bir çoğunluğu yüz hatlarının simetrik olan ve bir biri ile uyumlu olan yüz hattını seçtikleri kanıtlanıyor.
Bayanlarda ise erkeklerin ilk önce pecmurde bir iki resim ile birlikte yine aynı resimler arasında değişik kareler ile birlikte kariyer yapmış zengin ve güçlü erkek profilleri gösterildiğinde bayanların aşırı bir çoğunluğunun gücün yanında olduğu kanıtlanmıştır. Yapılan tercihler ile birlikte cazibe olayının esasında güç yada görsellik ile alakalı olarak değişebildiği göz önüne alınması gerekmektedir.