27 Ağustos 2014

EĞİTİM SİSTEMİMİZ VE DERSHANELER



Ülkemizde son dönemlerde en çok tartışılan konulardan bir tanesi olarak karşımıza eğitim sistemindeki sürekli yapılan değişiklikler gelmektedir. Bu durum hem öğrencilerin de ailelerin kafasını karıştırmakla kalmıyor aynı zamanda da eğitim kurumlarında da kavrama sorunları ortaya çıkarmaktadır. Ayrıca eğitim fakülteleri de mevcut eğitim sistemine bağlı eğitmenler yetiştirmek için müfredatlar ve sistemler yenileseler de çok sık yapılan değişimlere ayak uydurmaları ise çok mümkün görülmemektedir. Bu kapsamda örneklemek gerekirse ilköğretim okullarında matematik dersine geometri ile başlanan müfredatlar varken sayılar ile başlayan müfredatlar da bulunmaktadır. Bu kapsamda öğrenciler rekabet değerlendirmelerini sadece kendi müfredatı uygulayan birimlerle yapabilmektedir. 

Bilindiği üzere son zamanlarda tartışma konusu olan özel dershanelerin mazisinin asırlar öncesine dayandığı görülmektedir. Özel eğitmenlerden ders alma geleneği ise daha eskidir. Buna örnek olarak bir çok şehzade ve beyzadelerin dönemin tanınmış alimlerinden özel ders almalarını gösterebiliriz. Ülkemizdeki sınav sisteminin en belirgin ve eleştirilere açık kısmı alternatifsiz olmasıdır.
Bunun bilincinde olan bazı kurumlar özel dershaneler kurarak öğrencilerin seviyelerini bu sınavlara daha hazır hale getirme çabası göstermektedirler. Ancak son dönemlerde bu dershanelerin birçoğunun tek amaçlarının öğrenci yetiştirmek olmadığı ve siyasi planlar içerisinde olduklarına dair dedikodular görülmektedir. Hatta bazı noktalarda haklılıklar da ispatlanmıştır. Ancak kapatılmasına karar verilen dershanelerin boşluğunu doldurulacağı bir eğitim sistemi nasıl kurulacak ya da mevcut sisteme nasıl takviyeler ile bu şekillenecek tam olarak bilinmemektedir. İdari yönetim bu konuda mevcut tasarılar öne sürse de halk arasında bu fikrin özel okullara yarayacağı görüşü sesli bir şekilde dillendirilmektedir.



Ayrıca kapatılacak olan dershanelerin özel okullara dönüştürülmesi düşüncesi karşısında zaten mevcut rahatsızlık uyandıran sistem, dershane adını özel okul olarak değiştirerek aynı amaçlar güdülecektir. Çözüm olarak özel okul mantığında insanlar henüz ikna olmuş değildirler.

Lorem ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.